Kā strādā digitālais mārketings no uzņēmēja skatupunkta?

 

digitālais mārketingsDigitālais mārketings ir kļuvis par īpaši aktuālu un plaši apspriestu virzienu mūsdienu uzņēmējdarbībā. It īpaši jauno uzņēmēju vidū, kuri izprot nepieciešamību sekot līdzi pārmaiņām, kas noved pie plašākas auditorijas un veiksmīgāka biznesa.

Digitālais mārketings sniedz lielisku iespēju “izsisties” arī mazajiem uzņēmumiem, kuri citos apstākļos būtu teju nemanāmi. Tagad, pateicoties jaunām pieejām, avotiem, platformām un rīkiem, arī šie mazie “biznesi” var sacensties ar lielajiem uzņēmumiem, kas jau iepriekš ir dominējuši gan drukātajos, gan elektroniskajos medijos.

Digitālais mārketings mūsdienās izpaužas dažādos formātos, atkarībā no tā, kāds ir pieejams konkrētajā reģionā, lai sasniegtu noteikto auditoriju. Aplūkosim, kā digitālais mārketings izpaužas.

  • Mājas lapas/blogi. Mājas lapas ir dizaineru veidotas un sastāv no īpašiem satura elementiem. Mūsdienās internetā ir milzīgs daudzums mājas lapu par dažādām tēmām, uzņēmumiem utt. Populārs mājas lapas veids ir blogs. Tas sastāv no stāsta, ziņām vai informācijas, kuru interneta lietotāji izmanto dažādiem iemesliem. Ja drukātajiem medijiem ir tādi formāti kā avīzes un žurnāli, tad internetam ir blogi. Blogi ir papildināti ar audio un vizuālajiem materiāliem, un tie acīmredzami atspoguļo drukāto un pārraides mediju saplūšanu.
  • Tiešsaistes reklāmu tirgus – neatņemama digitālā mārketinga sastāvdaļa. Klasiskais pārdošanas formāts ir iecienīts tradicionālo mārketinga speciālistu un lielo uzņēmumu vidū. Lai arī šī pieeja savā ziņā ir efektīva, ilgtermiņā tā rada apjomīgas izmaksas. Savukārt tiešsaistē uzņēmējiem ir daudz plašākas iespējas sasniegt lielāku auditoriju, nekā, izmantojot klasiskās pieejas. Turklāt, salīdzinot finansiālā ziņā, digitālais mārketings arī ilgtermiņā var būt izdvīgāks.
  • Sociālo mediju mārketings – reklāma sociālajos medijos ir mūsdienu digitālās mārketinga sistēmas trumpis. Šis mārketings ļauj uzņēmējiem sasniegt īpaši mērķētas auditorijas, kurām konkrētais produkts vai pakalpojums varētu likties pievilcīgs. Šis ir uzlabotais tiešsaistes mārketings, jo, tā vietā, lai rādītu reklāmu visiem lietotājiem, tās ir redzamas tikai tiem, kuri atbilst noteiktiem kritērijiem. Tos var iedalīt dažādās kategorijās, piemēram, vecuma grupa, atrašanās vieta, intereses. Katrā no šīm kategorijām uzņēmējs izvēlas noteiktus rādītājus, kas svarīgi viņa produkta/pakalpojuma popularizēšanai un mērķē reklāmu konkrētajai auditorijai.
  • SEO mārketinga sistēma – tā palīdz parūpēties par to, lai tava mājas lapa atrastos meklētājprogrammu, piemēram, “Google” rezultātu augšgalā. Respektīvi, ar SEO tiek uzlabota tava uzņēmuma redzamība. Lai to izdarītu, ir regulāri nepieciešams papildināt mājas lapas ar atbilstošu, svaigu un oriģinālu saturu, kurā ietverti vairāki attiecīgi atslēgas vārdi. Tiem jābūt saistītiem ar biznesu. Piemēram, ja tiešsaistes veikals piedāvā iegādāties ziedus, kā arī izvaidot noformējumu svētkiem – kāzām, dzimšanas dienām utt., mājas lapas saturā ir jāpiemin ne tikai atslēgas vārdi – ziedi, puķes, iegādāties ziedus utt., bet arī – kāzu noformējums, noformējums kāzām utt. Ņemot vērā šos atslēgas vārdus, brīdī, kad lietotājs meklēs “Google” uzņēmumu, kas piedāvā šādus pakalpojumus, tava mājas lapa parādīsies meklēšanas rezultātu augšgalā, kas, protams, palielina iespēju, ka tev būs vairāk klientu.

Ja vēlies, lai tavs uzņēmums iegūtu vairāk pircēju, mājas lapai būtu lielāks apmeklējums un pieaugtu peļņa, bez kvalitatīva digitālā mārketinga būs grūti iztikt.

Atceries – kamēr tu cerēsi, ka nostrādās tradicionālās pieejas, citi uzņēmumi, kas piedāvā līdzīgas preces vai pakalpojumus, var izmantot SEO un citas pieejas, un iegūt visus tos klientus, kurus varēji pārtvert tu! Tiešsaiste ir milzīgs okeāns, kurā jāiemācās izdzīvot, gudri izmantojot mūsdienīgas stratēģijas. Dzīvo līdzi pārmaiņām!