Kādu ziemas sporta aktivitāti izvēlēties – slidošanu, distanču slēpošanu vai braukšanu ar sniega dēli?

            distanču slēpesZiemas periodā ir tik pat svarīgi kā vasarā atrasties svaigā gaisā un nodarboties ar fiziskām aktivitātēm.Ziemā ir iespējams nodarboties ar sporta aktivitātēm ne tikai sporta zālē, bet arī atrodoties pie dabas. Ziemas sporta veidi ir dažādi tādēļ ikviens var izvēlēties sev piemērotāko. Lai atrastu tieši sev piemērotāko un sirdij tuvāko ziemas sporta veidu jāuzzina nedaudz vairāk par katru no tiem.

            Adrenalīna un asu izjūtu cienītāji noteikti var meklēt klanu slēpes vai snovborda dēli. Šis sporta veids sniedz iespēju lielā ātrumā traukties no kalna un veikt dažāda veida un augstuma lēcienus. Kā jau jebkuram sporta veidam arī kalnu slēpošanai un snovbordam ir savi plusi un mīnusi. Kā plusu kalnu slēpošanai var minēt to, ka tas nostiprina kāju un sēžamvietas muskuļus. Nelielu treniņu sajūt arī muguras, vēdera un roku muskuļi. Nodarbojoties ar snovbordu tiek stiprinātas tās pašas muskuļa grupas. Snovbordā tiek vēl īpaši trenēti muguras, jostas daļas un vēdera preses muskulatūra, jo nodarbojoties ar snovbordu tiek nepārtraukti grozīts viduklis. Ja vērtē to cik daudz tiek sadedzinātas kilokalorijas, tad ar slēpēm stundas laikā var sadedzināt apmēram no 360 līdz 570 kilokalorijām, bet braukšana ar sniega dēli stundas laikā patērē apmēram 480 kilokalorijas. Vērtējot mīnusus šiem sporta veidiem, tad noteikti šajā sporta veidā ir liels risks iegūt traumas. Ieteicams ir lietot ceļu, elkoņu sargus un ķiveri. Kā jau minēja iepriekš kalnu slēpošanā un snovbordā nevar iztikt bez lēcieniem, kuri piezemēšanās laikā tracina mugurkaulu un locītavas. Tā ir liela slodze un ir jābūt labā fiziskā formā un stingram ķermenim. Ja gadījumā ir kādas problēmas ar mugurkaulu vai locītavām tad šis sporta veids nav ieteicams.

            Ja gadījumā ir vēlme tomēr slēpot, bet kalnu slēpošana nevilina, tad noteikti var izmēģināt distanču slēpošanu. Kā liels pluss šim sporta veidam ir tas, ka distanču slēpošana ir droša un veselīga. Tiek nodarbināta lielākā daļa ķermeņa un ar laiku iespējams izveidot stingru un sportisku augumu. Tā kā distanču slēpošana ir daudz mierīgāks sporta veids par kalnu slēpošanu, tad nav lielas slodzes uz muguru un locītavām. Distanču slēpošana ir lielisks sirds treniņš. Iesācējiem būtu vēlams pirmās reizes slēpot kopā ar instruktoru, lai iemācītos pareizi slēpot un neiegūtu nevajadzīgas traumas. Distanču slēpošana stundas laikā var sadedzināt no 500 līdz 640 kilokaloriju. Jāatceras, ka kalnu slēpes un distanču slēpes ir dažādas un nevajadzētu izmantot attiecīgajam sporta veidam tam nepiemērotas slēpes. Visbeidzot distanču slēpošanas lielais mīnuss ir tas, kas tas var šķist garlaicīgs sporta veids.

            Ja nu gadījumā ne slēpošana, ne snovbords neaizrauj, tad var izmēģināt slidošanu. Dāmām īpaši patiks šis sporta veids, jo tas palīdz padarīt kājas slaidākas un trenē līdzsvara izjūtu. Ar šī sporta veida palīdzību tiek attīstītas kāju, sēžamvietu un vidukļa muskulatūra. Slidošana ir salīdzinoši drošs sporta veids mugurkaulam un kāju locītavām, tomēr ja tiek veikti lēcieni, tad šajās vietās būs pastiprināta slodze. Kā lielu plusu var minēt to, ka slidošana trenē dziļo muskulatūru mugurā, kas balsta mugurkaulu. Slidošanas laikā tiek trenēta sirds un asinsvadi, kā arī slidošana ļoti labi sadedzina tauku slāni uz augšstilbiem un sēžamvietu. Stundas laikā slidojot var patērēt apmēram 480 kilokalorijas. Slidošanas lielākais mīnuss ir tas, ka pastāv liels krišanas un traumu risks. Tie kuri tikai mācās slidot, būtu jārēķinās, ka nāksies daudz krist un ieteicams būtu izmantot elkoņu un ceļu sargus un bērniem ķiveres.

            Kurš sporta veids ir piemērotākais var izvērtēt tikai pats. Jāvērtē sava fiziskā sagatavotību un iespējas nodarboties ar izvēlēto sporta veidu. Pirmais solis ir apzināties katra sporta veida plusus un mīnusus, lai saprastu vai tas ir mums piemērots vai nē. Pēc tam jau tikai atliek atvēlēt brīvu laiku un doties sportiskās aktivitātēs ar draugiem un radiem vai arī izbaudīt vientulību.